Hier bent u: Diplomazwemmen

Meerdere keren per jaar organiseren wij het Diplomazwemmen...

Wij willen u hierbij informeren over onze visie hierop:

Het Diplomazwemmen gaat bij ons anders als bij andere zwemscholen of zwembaden.

• Als uw kind kan afzwemmen ziet u ballonnen in het scherm
  • Daarop zal een email volgen.
  • Wij delen geen briefjes uit bij de zwemles.
  • Wij willen geen druk op de kinderen.
  • Kinderen moeten alles kunnen en niet alleen dat laatste onderdeel alles moet goed blijven.
  • Wij willen kwaliteit en geen kwantiteit
  • Kinderen moeten zich aan de norm van ENZ houden
  • Wij worden gecontroleerd door de NRZ
  • Uitdrijfmomenten met schoolslag en enkelvoudige rugslag zijn een pré
  • Kleding moeten naar de norm van de NRZ geen pyjama’s of joggingbroeken en slofjes aan.
  • Communicatie is via de zwemjuf of meester.
  • De zwemles is een voorbereiding op het zwemdiploma en moet ook in de volgorde worden gedaan
  • kinderen in spijkenisse moeten de laatste onderdelen in het zwembad albrandswaard doen

Het systeem waar de kinderen in staan.(IZM)

Zodra er een kind zover is voor het Diplomazwemmen zal dat bij ons in het scherm duidelijk worden.
Er word dan automatische een lijst gecreëerd. Wij wachten tot er voldoende kinderen zijn.
Dan zullen we gaan afzwemmen en worden de e-mails verstuurd.
Dit betekend voor de ouders vaak organiseren maar ook voor ons.
Het kan zijn dat het een week van tevoren een email word gestuurd maar kan ook 2 weken zijn.
De data weten wij dus niet, we kunnen wel gissen.
Wij doen ook niet aan proefzwemmen dit zou voor de ouders een extra kosten post zijn.
We proberen de kosten zo laag mogelijk te houden.

Misvattingen:

• Een kind moet niet de dag voor of de week voor het Diplomazwemmen alles goed doen.
  • Kinderen mogen afzwemmen als ze het 1 keer goed doen.
  • Kinderen kunnen afzwemmen als ze boven blijven.
  • Kinderen kunnen afzwemmen als ze een labeltje hebben.
  • Kinderen mogen afzwemmen omdat ouders dat vinden.
  • B en C diploma worden in 10 lessen behaald.

Wat wel belangrijk is:

• Kinderen zijn er aan toe als ze alles kunnen en vertrouwd zijn met de oefeningen. De lat ligt hoog maar word wel per kind bekeken.
  • Dit om de kinderen dan ook met een voldoende te laten slagen. Door stress kan het net iets minder mooi eruit zien.
  • Kinderen in spijkenisse halen de laatste beoordelingen in zwembad albrandswaard
  • B en C diploma is de conditie erg belangrijk. het regelmatig verzuimen van de zwemles zal uw kind niet goed doen.
  • Regelmaat is dan ook zeker de norm.

Heeft u vragen over het zwemmen van uw kind benader de juf of meester altijd voor de zwemles of tijdens het spelen. Stuur geen email.
De zwemjuf/ meester kan laten zien wat er aan de hand is.

Heeft u nog vragen kunt u deze altijd stellen aan Elma of Peter aan de Balie of aan de zwemjuf of zwemmeester.

Dat kinderen niet kunnen zakken bij het diploma zwemmen is een fabeltje!

Het is alleen aan ons, om te zorgen dat dit niet gebeurd. Dus nogmaals;

Plezier en individuele aandacht voor elk kind bij Sammy's Zwemschool!

* De kinderen in spijkenisse moeten de laatste onderdelen in zwembad albrandswaard behalen.