Hier bent u: Informatie Zwemlessen

Hier kunt alle informatie vinden over:
  • Het ABC diploma (ook voor kinderen met adhd en pdd-nos enz.)
  • Zwemvaardigheid 1,2,3
  • Zwemclub Sammy's Movement
  • Snorkelen 1,2,3
  • Zwemles ADHD / PDD-NOS etc.

Wij als Sammy's Zwemschool geven zwemles vanuit het zelfredzaamheid.

1. Dit betekent zwemmen zonder bandjes. Dus geen drijfmiddelen, wel hulpmiddelen.
  2. Spring in het water en kom er maar uit zonder ook maar een slag te kunnen zwemmen.
  3. Spring in het water en draai zelfstandig op je rug, zodat je om hulp kunt roepen.
  4. Onderwater gaan op verschillende speelse manieren. Is niet vanuit het vroegere kopje onder gaan en bellen blazen. (Wordt wel gedaan bij ons, omdat het leuk is).
  5. Oriënteren onderwater en iets pakken van de bodem of door een gat gaan.
  6. Samen met de juf springen in het water op verschillende manieren.
  7. Onderwater zwemmen (Dit zal vaak door kinderen vanuit trappelen gebeuren).

Het doel is dat kinderen de gevaren van het water ervaren en weten wat ze moeten doen. Dit zie je bij ons al bij de peuterlessen. Kinderen die al door het gat kunnen met 2 jaar en onderwaterzwemmen. Kinderen raken vertrouwd met het water.

Diep water:

1. Wij geven zwemles in verschillende zwembaden en niet elk zwembad is ondiep.
  2. De kinderen leren dat niet elk zwembad hetzelfde is. (O.a. via inhaallessen).
  3. De ervaring is dan ook, dat ze de gevaren sneller kunnen inschatten.
  4. De kinderen worden bij ons begeleid op een speelse manier.
  5. De begeleiding, die we onze kinderen geven, is dan ook belangrijk. De zwemonderwijzers staan in het water.

Het zwemmen met zwembandjes geeft een vertrouwen in bandjes en niet in wat het kind zelf kan. Veel kinderen zullen, nadat ze de bandjes afdoen, niet op zichzelf durven te vertrouwen. Zij vinden dit dan spannend en eng.

De tekst van Marco Borsato zijn liedje "Ik ben bang voor water" is dan wel erg toepasselijk bij het zwemmen met bandjes.

Ik ben bang voor water het is mij veel te diep.

Alle vissen bijten en ik zie de bodem niet.

En van kopje onder, raak ik in paniek.

Misschien later, maar voorlopig even niet.

Sammy's Zwemschool
Troubadour 13
3233 RH  Oostvoorne
E info.zwemles@sammyszwemschool.nl